Saturday, February 24, 2018

Cara Resume Download IDM

Cara Resume Download IDM - Ramai orang menggunakan idm untuk memuat turun kerana jika memuat turun dengan idm lebih cepat daripada penyemak imbas. Ini kerana muat turun dengan idm dipecahkan kepada 32 bahagian supaya muat turun lebih laju, kadar pemindahan idm juga boleh diatur, boleh menggunakan pengatur kelajuan, juga boleh dijeda untuk meneruskan keesokan harinya.


Dilihat dari beberapa faedah idm di atas terdapat masih kekurangan, kadangkala jika jeda untuk meneruskan keesokan harinya atau bahkan beberapa jam kemudian idm tidak dapat meneruskan biasanya kerana fail tamat tempoh, Cara Melanjutkan Download IDM ini berlaku kerana pelayan menghadkan waktu di masa muat turun. Contohnya apabila tapak web menggunakan peraturan di mana muat turun akan berakhir dalam masa 24 jam, tidak beberapa laman web yang menggunakannya.


Oleh kerana menjangkakan lebar jalur di laman web yang lebih sehingga pelayan dapat turun. Jadi kaedahnya sangat tepat, tetapi ia boleh merosakkan pengguna laman web yang ingin memuat turun ini sangat menjengkelkan jika kita telah turun sehingga separuh tetapi tiba-tiba tidak dapat meneruskan lagi, kuota yang telah digunakan sangat mubah dan juga ini aktiviti boros.


Sumber  Artikel : https://slwdesigns.blogspot.com/2018/02/cara-resume-download-idm.html


No comments:

Post a Comment